News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

3 ALIMENTE CARE TE AJUTA IN LUPTA CU COLESTEROLUL 3 ALIMENTE CARE TE AJUTA IN LUPTA CU COLESTEROLUL

Toate alimentele de origine animală sunt bogate în colesterol. Pentru că se apropie Paştele, iar carnea, lactatele şi ouăle nu vor lipsi de pe masa românilor, aceştia se vor confrunta cu creşteri ale nivelului de colesterol, care riscă să se depună pe vasele de sânge şi să conducă la îngustarea arterelor.

Consumul moderat de bere ajută organismul să lupte cu ceea ce specialiştii numesc colesterol „rău” (LDL). Berea conţine, de asemenea, o serie de antioxidanţi, care provin din ingredientele naturale din care este fabricată această băutură, adică cereale şi hamei.

„Mesele copioase de sărbători reprezintă, fără îndoială, o tentaţie căreia nu mulţi îi rezistă, punând astfel organismul la grea încercare. Dacă însă consumarea în exces a alimentelor se produce şi după o perioadă de post, organismul trebuie să facă faţă unei provocări şi mai mari. De aceea, este nevoie ca în această perioadă să introducem în dietă alimente care să ajute organismul să lupte cu colesterolul LDL, aşa-numitul colesterol <rău>. Sursă de antioxidanţi şi fibre solubile, chiar berea, consumată moderat, poate contribui la creşterea nivelului de colesterol <bun>, HDL”, spune Corina Aurelia Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Mai citeste si:  DESCOPERIRE IMPRESIONANTA PE PLANETA PLUTO. SE ESTIMEAZA CA S-A FORMAT IN URMA CU PESTE 800.000 DE ANI

Despre beneficiile usturoiului s-a vorbit din totdeauna. Acesta este bogat în seleniu, zinc, mangan şi vitaminele A şi C. Usturoiul întăreşte sistemul imunitar, împiedică formarea cheagurilor de sânge şi are un rol foarte important în lupta împotriva colesterolului LDL. Pentru ca proprietăţile sale să se menţină la valoare maximă, usturoiul trebuie consumat crud.

Merele sunt, de asemenea, aliatele organismului în lupta cu colesterolul. Ele sunt bogate în fibre, componente a căror eficienţă în această cauză a fost demonstrată de specialişti. Astfel, 15 grame de fibre solubile consumate zilnic pot determina scăderea nivelului de colesterol cu până la 10%.

Trebuie, deci, să includem aceste produse în alimentaţia zilnică şi să nu le ocolim nici în perioada sărbătorilor pascale.

Mai citeste si:  CARE MEZELURI SUNT MAI SANATOASE

 

Sursa: descopera.ro

paula craciun

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *