News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad


Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) informează că, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1397/2010, contribuabilii persoane fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, începând cu data de 1 iulie 2011, vor completa şi depune formularul 112 – “Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România, nemaifiind acceptat formatul hârtie.
ATENŢIE: Pentru depunerea declaraţiei prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, angajatorii trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică sau să împuternicească persoane care deţin acest certificat.
Detalii privind obţinerea certificatelor calificate se găsesc pe site-ul ANAF, modulul “Declaraţii electronice”.
Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se completează/ validează cu ajutorul programelor de asistenţă puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale sau descărcate de la adresele www.finantearad.ro şi www.anaf.ro.
Nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedură fiscală.
Informaţii detaliate se pot obţine la:
– birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
– accesând paginile de Internet, www.finantearad.ro şi www.anaf.ro

Mai citeste si:  Cea mai buna luna pentru fondurile de investitii care s-au orientat spre piata valutara

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *