News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

Please follow and like us:
Pin Share

Teodor Baconschi, ministrul Afacerilor Externe, a lansat astăzi, 22 noiembrie, alături de ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a doua etapă a campaniei de informare publică „Viză pentru SUA” 2011, derulată de MAE, în parteneriat cu Ambasada SUA la Bucureşti, în sprijinul cetăţenilor interesaţi de solicitarea unei vize temporare americane.

Ca urmare a interesului suscitat de campanie în cursul anului trecut şi în scopul creşterii nivelului de informare a potenţialilor solicitanţi despre procedura corectă prin care pot aplica pentru o viză temporară, MAE şi Ambasada SUA la Bucureşti şi-au propus să reia campania la sfârşitul acestui an (noiembrie-decembrie), prin adăugarea unor noi componente media, care vor contribui la asigurarea unei vizibilităţi suplimentare a acesteia şi la promovarea informaţiilor utile cetăţenilor. Astfel, elementul de noutate este adus, în special, de folosirea afişajului stradal, atât în Bucureşti, cât şi în mai multe oraşe din ţară. Conceptul creativ cu elemente vizuale pentru afişe a fost realizat, pro bono, de către agenţia de publicitate Graffiti BBDO. Spaţiile de expunere au fost oferite în regim de gratuitate cu sprijinul companiilor de afişaj stradal Affichage România, în Bucureşti şi alte şase oraşe din ţară, iar cu sprijinul News Outdoor şi Metrorex, peste 430 de cartonaşe la mânerele din trenurile de metrou vor purta mesajul grafic al campaniei „Viză pentru SUA” – „Cu cât ne arăţi că ai legături puternice cu România, cu atât e mai uşor să primeşti Viza pentru SUA”, concentrat în sintagma „legături puternice cu ţara”.

Referitor la  componentele şi la beneficiile acestei campanii, ministrul Teodor Baconschi a declarat: „Anul acesta am adăugat un element ce va face campania puţin mai vizibilă şi informaţiile mai accesibile, este vorba despre afişajul stradal. Am făcut asta într-un sistem cordial de alianţe – cu parteneri media şi cu o mare agenţie de publicitate. Vreau să mulţumesc presei pentru maniera foarte deschisă în care a înţeles că această campanie se adresează bunei informări a cetăţenilor noştri şi fiecare a pus câte ceva din propriile competenţe pentru ca informaţia de bază să ajungă la ajungă la toţi solicitanţii de viză temporară pentru SUA.”

Relansarea acestei campanii trebuie pusă în context – am atins un „vârf istoric”, cum l-am numit, în relaţia bilaterală româno – americană, prin vizita preşedintelui la Washington şi semnarea Acordului privind amplasarea sistemului de apărare împotriva rachetelor balistice al SUA în România, în baza de la Deveselu. Cei doi preşedinţi şi-au asumat şi o Declaraţie privind Parteneriatul Strategic dintre România şi SUA pentru secolul XXI, care include explicit, pentru prima dată, şi domeniile de referinţă în care ne dorim să amplificăm colaborarea dintre Bucureşti şi Washington. În acest plan intră şi mobilitatea academică, legăturile mult mai directe dintre cele două societăţi, dintre tânăra generaţie românească şi din America.. Ne dorim ca prin îmbunătăţirea ratei de acces la vize să stimulăm aceste contacte interumane extrem de importante, pentru că vorbim nu doar despre o relaţie politico-militară, strategică, ci şi despre o relaţie culturală, despre o relaţie de parteneriat bazat pe cunoaştere reciprocă şi pe respect mutual, a adăugat ministrul Afacerilor Externe în cadrul intervenţiei sale.

În ceea ce priveşte importanţa reducerii ratei de respingere ca şi criteriu de accedere în programul Visa Waiver, ministrul Baconschi a punctat unul dintre obiectivele acestei campanii: Campania „Viză pentru SUA” urmăreşte să îi ajute pe toţi cetăţenii români care doresc să călătorească în SUA să îşi pregătească mai bine dosarul de candidatură şi să contribuie în acest fel la scăderea ratei de respingeri ale solicitărilor de viză, astfel încât România să îndeplinească şi acest criteriu.”

Atât ministrul de externe, cât şi ambasadorul SUA au ţinut să se adreseze şi celor care aplică în mod repetat pentru o viză temporară pentru SUA, în condiţiile în care situaţia acestora nu s-a schimbat semnificativ şi nu pot demonstra „legăturile puternice” cu România. „Prin această campanie dorim să-i ajutăm pe concetăţenii noştri să-şi scrie corect dosarul de candidatură pentru viză americană şi în acelaşi timp să-i responsabilizăm, pentru că o mare parte dintre refuzuri se datorează revenirii unor solicitanţi care nu şi-au schimbat condiţiile de bază pentru care au fost respinşi şi care perseverează, „încărcând nota de plată”. Cred că atunci când ştii că dosarul tău a fost respins, de pildă pentru că nu ai demonstrat legături suficient de robuste cu România, nu ai demonstrat că eşti ancorat socio-profesional şi material în România, nu are sens pentru o perioadă, până când condiţiile tale nu se schimbă, să revii cu o solicitare de viză, pentru că în acest fel îi „penalizezi” implicit pe solicitanţii de viză cu şanse mai mari.”

„În acelaşi timp, guvernul român şi România ca atare, ca partener strategic al SUA, vor continua să insiste pe ideea că liberalizarea vizelor este normală şi ea ar permite şi relaţii de afaceri mult mai fluente, ne-ar da un sentiment de justiţie şi de solidaritate efectivă. Vom menţine deci acest punct central în agenda dialogului nostru politic”, a declarat ministrul Baconschi la finalul intervenţiei sale.

La rândul său, ambasadorul SUA la Bucureşti a precizat că 81% dintre cetăţenii români care aplică pentru obţinerea unei vize temporare pentru SUA au reuşit obţinerea acesteia, evidenţiind că este un procentaj îmbucurător. „Românii sunt bineveniţi în Statele Unite şi încurajăm călătoriile în SUA în scop turistic, profesional ori pentru studii. Sunt încântat să precizez că anul trecut, 29.000 de români au primit vize temporare pentru SUA, cu circa 3.000 mai mulţi decât în 2009”, a declarat ambasadorul SUA, îndemnând cetăţenii români să se informeze pe site-ul MAE şi cel al Ambasadei SUA.

În ceea ce priveşte formularul electronic online pentru obţinerea vizei, pus la dispoziţie de Ambasada SUA, ambasadorul Gitenstein a anunţat că acesta este folosit cu succes de 100% dintre solicitanţi. „Primim în format electronic, prin internet, solicitări pentru viză din toate oraşele, municipiile şi localităţile din România, astfel că întreg procesul devine mai eficient şi mai accesibil. (…). Noul sediu al Ambasadei are o secţie consulară la cele mai înalte standarde. Sala de aşteptare este spaţioasă, permiţând accesul a până la 100 de persoane odată. Datorită utilizării formularului electronic şi a unor noi măsuri de eficientizare a procesului, timpul total petrecut la ambasadă s-a redus semnificativ. Acum, solicitanţii de viză petrec mai puţin de o oră la ambasadă”, a subliniat oficialul american.

La finalul conferinţei Doris Mircea, purtătorul de cuvânt al MAE, a explicat sintetic modul de derulare a campaniei din acest an şi a fost realizată o prezentare a componentelor media ale campaniei (afişe, machete, spot audio) de către reprezentanţii agenţiei de publicitate Graffiti BBDO, responsabili de conceptul creativ a afişelor, machetelor, a spotului audio, precum şi cu realizarea acestor materiale, integral în regim pro bono.

Toate componentele campaniei „Viză pentru SUA” sunt accesibile şi pot fi descărcate de pe site-ul MAE, din cadrul secţiunii „Viză pentru SUA”. Aici puteţi obţine şi informaţii suplimentare despre campanie  (http://www.mae.ro/viza-pentru-sua).

 

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *