News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

POSTA ROMANA OBTINE DOUA NOI CERTIFICARI ISO PRIVIND MANAGEMENTUL CALITATII SI AL MEDIULUI POSTA ROMANA OBTINE DOUA NOI CERTIFICARI ISO PRIVIND MANAGEMENTUL CALITATII SI AL MEDIULUI

Poșta Română a obținut, la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an, certificarea pentru cele mai noi versiuni ale standardelor de management al calității (ISO 9001:2015) și al mediului (ISO 14001:2015), prin care operatorul național de servicii poștale a redus semnificativ consumul de energie și, implicit, cheltuielile cu utilitățile, se arată într-un comunicat de presă al instituției, transmis, luni, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, odată cu obținerea acestor certificări, au fost dezvoltate proceduri pentru îmbunătățirea calității serviciilor, pentru creșterea siguranței în exploatare și pentru instruirea angajaților.

Standardul ISO 9001:2015 oferă companiilor în care este implementat abilitatea de a furniza clienților produse și servicii care satisfac cerințele acestora, dar și pe cele legale și de reglementare. Acest standard aduce valoare adăugată segmentului major de activitate al companiei, în cazul Poștei Române: serviciile poștale și de curierat — și accentuează valoarea modelului de business implementat.

Mai citeste si:  ITM amendează agenţii economici care nu dau liber angajaţilor de sărbători

‘Prin obținerea certificării pentru managementul calității, versiunea îmbunătățită, se recunoaște angajamentul continuu al Poștei Române în creșterea calității serviciilor. Este vorba, în special, despre reducerea timpului de circulație al trimiterilor și a timpului de așteptare la ghișeu. În ciuda resurselor insuficiente, companiei i s-au recunoscut eforturile și realizările recente în acest sens, precum și preocuparea pentru siguranța oamenilor, a valorilor și a informațiilor’, a declarat Alexandru Petrescu, director general al Poștei Române.

Pe de altă parte, certificarea ISO 14001 atestă faptul că o companie își reduce la minimum impactul negativ al operațiunilor asupra mediului, respectând cerințele legislative în materie. Prin implementarea acestui standard, Poșta Română a realizat, în anul 2015 față de 2014, o economie la consumul de gaze naturale și energie electrică de peste 700.000 de lei (155.000 de euro) și o reducere a consumului de hârtie cu 3,1% (7,2 tone). Astfel, a fost valorificată o cantitate de hârtie cu 4,25% (9 tone) mai mare decât în 2014.

Mai citeste si:  CCR a amânat pentru 7 februarie pronunțarea pe sesizarea referitoare la conversia creditelor în franci elvețieni

Prima certificare ISO pentru operatorul național de servicii poștale a fost eliberată în anul 2010 și viza managementul calității. Cea de-a doua acreditare a fost obținută în 2013, când au fost recunoscute sistemele de management al mediului și al securității informației (ISO 27001:2013).

Certificările ISO au dus la realizarea unor venituri de către Poșta Română de 151 de milioane de euro, în perioada 2013 — 2015, precizează operatorul poștal.

Organismul emitent al acreditării este Intertek (Marea Britanie), o autoritate în domeniu, cu activitate extinsă în diverse industrii și listată la Bursa de la Londra (London Stock Exchange — LSE). Pentru calitate și mediu, marca de certificare este DAKKS (Germania), iar pentru securitatea informației — UKAS (Marea Britanie).

Mai citeste si:  Circuitul Cramelor pe Drumul Vinului continuă şi în acest week-end!

ISO — International Organization for Standardization — este o organizație la care se aderă voluntar, însă, odată aderată, o companie este obligată să respecte regulile în totalitate. Obținerea certificării ISO reprezintă o garanție că produsele și serviciile acelei companii îndeplinesc standardele de calitate, că producția nu afectează mediul și că informațiile interne, inclusiv cele referitoare la clienți, și tranzacțiile sunt în deplină siguranță.

Sursa: agerpres.ro

paula craciun

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *