News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

TRUCURI PENTRU A REDUCE CONSUMUL DE SARE TRUCURI PENTRU A REDUCE CONSUMUL DE SARE

Îţi imaginezi mâncarea fără sare? Sigur că nu. Totuşi, în exces, duce la probleme de sănătate precum hipertensiunea. Află din numărul de februarie al revistei “Click! Sănătate” ce sfaturi să urmezi pentru a reduce consumul de sare!

Consumul de sare nu este ceva nociv, clorura de sodiu având rolul lui bine definit. Se poate chiar spune că acest element chimic este vital pentru buna funcţionare a organismului. Ceea ce este dăunător este excesul. Doza zilnică recomandată de sare pentru adulţi este de 6 grame. Un consum exagerat atrage o serie de pericole pentru sănătate. Primul este creşterea valorii tensiunii arteriale. Iar de la hipertensiune până la probleme cardiace nu este decât un pas.

Mai citeste si:  ALIMENTELE SE VOR SCUMPI CU PANA LA 30%, DIN CAUZA CRESTERII TAXEI PE AMBALAJE

Cercetări recente au arătat că sarea în exces poate fi vinovată şi de apariţia osteoporozei, din cauza faptului că favorizează eliminarea unei cantităţi mari de calciu în urină, ceea ce conduce la fragilizarea oaselor.

Atenţie la sarea ascunsă!

  • Dacă ţi-ai propus să reduci consumul de sare, înainte de orice trebuie să ştii de ce alimente să te fereşti.
  • Sosuri din conserve – mai ales cel de roşii (pe care îl consumi fără zgârcenie la paste sau pizza). Îţi pare dulce la gust, dar dacă ai şti câtă sare ascunde… Valabil şi pentru muştar;
  • Sticksurile, chipsurile, alunele, covrigeii;
  • Supele instant;
  • Mezelurile şi peştele afumat;
  • Pâinea ne furnizează 7% din totalul zilnic de sare.
  • Mizează pe mirodenii

    Consumul crescut de sare este „boala” omului modern şi asta pentru că, din lipsă acută de timp, ne dăm în vânt după produse procesate, cu conţinut mare de sodiu. Uităm că alimentele conţin sare în stare naturală (inclusiv legumele) şi facem greşeala de a o mai adăuga şi la prepararea mâncărurilor. Iar acest obicei atât de prost are la bază un mit: că fără sare mâncarea nu ar avea nici un gust. Greşit! Există o mulţime de mirodenii care pot da gust mâncării: chimenul, ienibaharul, cimbrul, leuşteanul, mărarul, pătrunjelul, tarhonul şi foile de dafin.

    Poate părea destul de greu la început dacă te decizi să reduci cantitatea de sare consumată. Dar nutriţioniştii ne dau asigurări că papilele gustative sunt capabile să se readapteze în doar 3 săptămâni. Mai mult, nu doar că te vei obişnui cu noile gusturi şi îţi vor plăcea, dar dacă cineva îţi va oferi un preparat în care a pus sare cum o făceai tu înainte, ţi se va părea de neconsumat!

Sursa: click.ro

Mai citeste si:  DEFICITUL COMERCIAL, TOT MAI MARE

paula craciun

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *