News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare? Cum pot fi ajutati copiii care din diverse probleme nu pot invata matematica, utilizand auxiliare scolare?
Please follow and like us:

Elevii pot intampina diverse probleme atunci cand vine vorba de a invata matematica, in astept demers, insa, le sunt de mare ajutor manualele scolare.

In acest articol ne referim la auxiliar matematica clasa 7, insa sfaturile si regulile pot fi aplicate pentru orice alt tip de auxiliar indiferent de anul de studiu.

Matematica si elevii cu dislexie

Dislexia reprezinta dificultatea de a invata, fiind afectata partea creierului care este responsabila pentru recunoasterea literelor si a intelegerii limbajului, fara sa afecteze nivelul de inteligenta. Printre caracteristicile acestei tulburari se numara citirea lenta, problemele de ortografie si neintelegerea cuvintelor sau expresiilor fara sens.

Un exemplu relevant cu care se confrunta elevii cu dislexie la lectiile de matematica se refera la aplicarea formulelor de calcul sau operarea cu numere formate din multe zecimale din cauza ca nu pot privi in ansamblu complexitatea unei probleme de algebra. Cu toate acestea, exista solutii de predare pe intelesul tuturor, iar recomandarea noastra este aplicarea informatiilor continute de culegere matematica clasa 7.

Matematica este o stiinta exacta si, in general, pune in dificultate marea majoritate a celor care incearca sa o inteleaga. De aceea, este o nevoie imperativa ca profesorul sau tutorele responsabil sa isi aleaga cu atentie cuvintele atunci cand explica termeni precum ecuatie, exponent, fractie, forme geometrice, submultimi si nu numai. Iar o atentie deosebita ar trebui indreptata catre elevii care sufera de aceasta tulburare care sunt nesiguri in folosirea operatiilor matematice.

Cu toate acestea, exista conceptia gresita conform careia copiii cu dislexie au disfunctionalitati mai mari, insa, acestia sunt capabili sa inteleaga concepte sau notiuni abstracte, le pot procesa pentru a ajunge la rezultat, dar nu pot verbaliza corect acest proces. Dezavantajul acestora este ca au nevoie de mai mult timp la dispozitie fata de colegii lor.

Persoanele cu dispraxie

Dispraxia poate avea impact asupra abilitatilor motrice deoarece creierul nu poate urma un parcurs succesiv al miscarilor, ceea ce face anevoios scrisul de mana.

Intrucat matematica este echivalentul rezolvarii problemelor cu stiloul in mana, elevii afectati trec prin momente grele pentru a arata pasii pe care i-au urmat pentru a ajunge la un raspuns.

Scrisul de mana poate fi frustrant si poate fi mai probabil ca elevul sa renunte sau sa abandoneze o intrebare inainte de a o rezolva. Dispraxia poate afecta, de asemenea, activitatile ce tin de organizare, perceptie si punere in practica a intentiilor.

Prin natura exercitiilor de matematica, ce presupune un grad de planificare a modului in care vei ajunge la raspuns, scolarii cu dispraxie au probleme in acest sens. O propunere pentru  a rezolva partial aceasta complicatie este ca elevul sa faca exercitii din gama diversa de auxiliare matematica clasa a 7 a.

Copii cu ADD / ADHD

Dificultatile de atentie pot afecta abilitatile matematice in mai multe moduri. Pentru inceput, afecteaza modul in care copilul isi gestioneaza atentia, neputand sa o canalizeze la ore. Rezolvarea unei probleme de matematica presupune urmarirea unor pasi bine stabiliti, calcularea fiecarei operatii ce va conduce la aflarea rezultatului corect.

In cazul in care un elev omite unul dintre acesti pasi fara sa vrea, logica din spate nu va mai exista, explicatiile profesorului se vor pierde, iar demonstratia de la tabla nu va avea semnificatie. Mentinerea concentrarii este, de asemenea, o problema pentru a efectua calculele manual si pentru a verifica rezolvarea odata ce o problema a fost finalizata.

Elevii cu deficit de atentie tind sa fie predispusi la erori facute neintentionat, prin prisma modului in care i s-a dezoltat creierul.

Atunci cand sunt pusi in fata unui exercitiu de matematica, in prima faza, ar trebui sa isi focalizeze energia pe rationamentul ce sta la baza si dupa aceea pe procesul propriu-zis de socotire a numerelor. Iar acest tablou poate fi, deseori, imposibil.

In acest sens, recomandarea este sa fie sprijiniti si intelesi de cei din jur, mai ales de profesorul de la clasa, dar si de familie pentru a simti protectia celorlalti.

Copiii cu ADHD cu hiperactivitate au foarte multa energie de consumat si, de aceea, intreprind multe actiuni pe care le realizeaza haotic si neorganizat, lasand loc momentelor predispuse greselilor. Acestia pot da raspunsuri impulsiv, pot citi fara intonatie sau sa scrie o lucrare dezordonata si neinteligibila.

Elevii cu disgrafie

Un aspect de valoare atunci cand vrei sa rezolvi o problema de matematica este gandirea intr-un sens analitic si formularea unui „plan de bataie”. Cea mai buna solutie pentru acest lucru este urmarea unor etape prestabilite care iti vor usura munca.

Insa, pentru copiii ce se confrunta cu disgrafia, caligrafia si tot ce tine de manevrarea unor instrumente poate fi o neplacere. Elevilor disgrafici nu le este usor sa opereze cu numere sau simboluri pentru a ajunge la un rationament matematic. Acestia nu pot efectua mental scheme, nu pot interpreta ecuatii si nu pot trata un volum mare de informatie. Ei iau notite greu, au dificultati in ordonarea sau alegerea corecta a literelor pe care le folosesc intr-un cuvant, rezultand in calificative incorecte, chiar daca abordarea este una documentata.

Indiferent care ar fi problemele pe care elevul le are, se recomanda ca parintii sa se asigure ca acesta primeste ajutorul incurajarea necesare pentru a excela in fata tuturor provocarilor si pentru a invata matematica bine.

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.