Creierul uman este un organ extrem de complex, iar înțelegerea funcționării sale a fost o provocare majoră pentru știință. Cartografierea creierului este un proces esențial în studiul neuroștiinței, care presupune crearea unor hărți detaliate ale structurilor cerebrale și ale modului în care acestea colaborează în procesul cognitiv.
Aceste hărți sunt realizate cu ajutorul tehnologiilor avansate, precum imagistica prin rezonanță magnetică funcțională (fMRI).
Acestea ne permit să vizualizăm activitatea creierului în timp real. În special, la copii, cartografierea creierului ajută cercetătorii și specialiștii să înțeleagă cum se dezvoltă și se modifică diferite zone cerebrale pe măsură ce copilul crește și învață. De asemenea, hărțile cerebrale sunt extrem de utile pentru studierea diferitelor condiții neurologice și pentru evaluarea modului în care creierul răspunde la diferiți stimuli.
Cu ajutorul acestor hărți, se pot face progrese semnificative în îmbunătățirea tratamentelor pentru diverse afecțiuni cognitive. Aceste hărți sunt utile și în dezvoltarea unor metode de învățare personalizate pentru copii.
Cum ajută vizualizarea activității creierului în dezvoltarea cognitivă a copiilor?
Pentru a înțelege mai bine acest proces de dezvoltare din punct de vedere cognitiv a copiilor, este esențial să folosim tehnologia. Aceasta ne permite să observăm evoluția structurii și activității creierului lor pe măsură ce cresc. Cartografierea creierului este un instrument esențial în acest proces. Acesta ne permite să vizualizăm modul în care diferitele regiuni ale creierului sunt activate în timpul învățării, gândirii și altor activități cognitive.
De exemplu, în timpul învățării unui nou concept sau al rezolvării unei probleme, fMRI poate indica ce zone ale creierului sunt implicate în procesul respectiv. De asemenea, maparea creierului ajută la evaluarea modului în care se dezvoltă diferite abilități cognitive la copii, cum ar fi memoria, atenția și limbajul.
Tehnologiile de imagistică permit cercetătorilor să studieze cum se schimbă aceste zone în funcție de anumite criterii. Acestea sunt vârsta, educația și experiențele de învățare ale fiecărui copil. Astfel, putem obține informații valoroase despre cum să susținem și să stimulăm dezvoltarea cognitivă a copiilor într-un mod eficient.
Tehnologiile utilizate pentru o bună mapare a creierului
Pentru a crea aceste hărți detaliate ale creierului, cercetătorii folosesc diverse tehnologii avansate. Cel mai utilizat instrument este fMRI, care permite imagistica activității cerebrale în timp real. Această tehnologie măsoară fluxul sanguin din creier, ceea ce ajută la identificarea zonelor care sunt active atunci când o persoană efectuează o anumită activitate.
În cazul copiilor, această tehnologie este folosită pentru a observa modul în care creierul lor răspunde la diverse sarcini cognitive sau sociale. Un alt instrument important este electroencefalografia (EEG), care măsoară activitatea electrică a creierului.
Această tehnologie poate fi folosită pentru a studia ritmurile cerebrale și pentru a observa schimbările în activitatea cerebrală în timpul diferitelor faze ale învățării sau chiar în timpul somnului.
Cum ajută atlasul creierului în diagnosticarea și tratamentele pentru copii?
Pe lângă faptul că ne oferă o înțelegere mai bună a dezvoltării cognitive, procesul de cartografiere are un rol important și în diagnosticarea și tratamentele pentru copii. De exemplu, cercetările au arătat că, prin imagistica cerebrală, se pot identifica diferențe între creierele copiilor cu tulburări de învățare, autism sau ADHD și cele ale copiilor neurotipici.
Aceste informații sunt esențiale pentru crearea unor tratamente personalizate care să ajute copiii să depășească dificultățile cognitive cu care se confruntă. De asemenea, studiile pe hărțile cerebrale pot ajuta la înțelegerea modului în care intervențiile timpurii influențează dezvoltarea creierului.
De exemplu, terapia comportamentală, stimularea cognitivă sau alte tipuri de intervenții pot fi ajustate în funcție de nevoile specifice ale fiecărui copil. Astfel, aceste intervenții vor avea un impact pozitiv semnificativ asupra dezvoltării acestora.
Metoda inovativă a neurofeedback-ului pentru copii: optimizarea funcțiilor cerebrale
În contextul procedurii de cartografiere a creierului, în tratamentele pentru copii, a apărut o metodă inovativă care câștigă teren: cea de neurofeedback la copii. Această tehnică utilizează imagistica cerebrală pentru a ajuta copiii să își regleze activitatea cerebrală. Prin monitorizarea activității creierului în timp real, neurofeedback-ul le oferă copiilor informații despre cum își pot modifica ritmurile cerebrale.
Această metodă le permite să-și îmbunătățească concentrarea, controlul impulsurilor și chiar abilitățile de învățare. Este folosită în mod special pentru copii cu ADHD sau alte tulburări cognitive, deoarece le permite să învețe cum să își regleze activitatea cerebrală într-un mod care le optimizează funcțiile cognitive.
De exemplu, prin aceste sesiuni de neurofeedback, copiii pot învăța cum să își îmbunătățească atenția și să își controleze impulsivitatea. Aceasta poate avea un impact semnificativ asupra performanțelor lor școlare și sociale.
Cum se poate aplica atlasul creierului în educația copiilor?
Un alt aspect important al practicii de cartografiere a creierului este aplicația sa în educație. Înțelegerea modului în care creierul copiilor răspunde la diferite tehnici de învățare poate revoluționa abordările educaționale.
De exemplu, o hartă cerebrală poate arăta cum copiii învață mai eficient în anumite situații specifice: învățarea unui joc, metode vizuale sau sarcini interactive. În funcție de informațiile obținute prin maparea creierului, educatorii își pot adapta metodele de predare.
Acestea vor susține dezvoltarea cognitivă a copiilor într-un mod care să se potrivească nevoilor lor individuale.
Cum să înțelegem mai bine dezvoltarea cognitivă a copilului
Instrumentul de mapare a creierului este esențial pentru înțelegerea dezvoltării cognitive a copiilor. Tehnologiile avansate de imagistică cerebrală permit vizualizarea activității creierului și obținerea unor informații valoroase despre modul în care creierul copiilor se dezvoltă pe măsură ce aceștia învață și cresc.
Aceste hărți cerebrale sunt utile pentru studierea funcțiilor cognitive, dar și pentru diagnostic și tratamente personalizate. De asemenea, anumite tehnici inovative cum ar fi ceea de neurofeedback aplicată pentru copii, pot contribui semnificativ la optimizarea dezvoltării acestora. Astfel, a cartografia creierul împreună cu metodele asociate transformă modul în care educăm și susținem dezvoltarea copiilor, oferindu-le oportunități mai mari de succes în viață.
UTA Arad a ajuns la un acord cu atacantul englez Shayon Harrison (27 de ani), care a semnat un contract valabil până în vara anului 2026. Harrison și-a reziliat recent contractul cu Poli Iași și este așteptat astăzi la Arad pentru a se alătura lotului pregătit de antrenorul Mircea Rednic.
Format la Academia lui Tottenham, Harrison nu a avut șansa să evolueze în Premier League, însă a debutat pentru echipa londoneză într-un meci din Cupa Ligii Angliei, pierdut cu 1-2 în fața lui Liverpool. În cariera sa, atacantul a jucat în principal pentru echipa secundă a lui Tottenham și a fost împrumutat la cluburi din ligile inferioare din Anglia, precum Yeovil Town, Southend United, Wimbledon și Morecambe. De asemenea, a avut o experiență în fotbalul olandez, petrecând un sezon și jumătate la Almere City.
Performanțe în România
În vara anului 2022, Harrison a ajuns în România, semnând cu Politehnica Iași. În sezonul 2022-2023, el a contribuit decisiv la promovarea echipei în SuperLigă, reușind să marcheze 9 goluri și să ofere 2 pase decisive. În total, englezul a jucat 43 de meciuri pentru Poli Iași, înscriind 7 goluri și oferind 2 assisturi, toate golurile fiind marcate în sezonul trecut.
În actuala stagiune, Harrison nu a reușit să înscrie și a avut puține apariții, acumulând doar 421 de minute în 14 meciuri, dintre care 4 ca titular. De asemenea, a bifat 3 partide în Cupa României.
UTA în amical cu Debrecen
Pe lângă transferul lui Harrison, UTA a anunțat și un meci amical împotriva formației maghiare Debrecen, programat joi, 9 ianuarie, de la ora 14 (ora României). Partida se va disputa pe unul dintre terenurile academiei adversarilor. Conform cerințelor organizatorilor, accesul spectatorilor va fi interzis, iar meciul nu va beneficia de transmisie în direct.
Lista drumurilor unde s-au instalat radare fixe cu cameră. Două sunt în județul Arad
NationalUltimele stiri 7 ianuarie 2025 0
Polițiștii au început să instaleze radarele fixe cu cameră de filmat, pe zeci de drumuri din România. Acestea vor funcționa în permanență, iar șoferii care vor încălca limita de viteză vor primi amenda direct acasă. „Acest aparat radar va fi observat în afara părții carosabile, pe trepied, pe A1 București-Pitești, pe A2 București-Constanța și pe DN2, în Vrancea. Dispozitivele sunt setate pe modul automat, astfel că vor înregistra toate vehiculele care depășesc viteză legală. La încheierea programului, polițistul va descărca întreaga informație acumulată.”, a declarat Bogdan Oproiu, directorul adjunct al Poliției Rutiere.
Filmările de pe camere vor fi analizate de către polițiști, iar șoferii vor primi amenda acasă, împreună cu dovada încălcării limitei de viteză. Dacă proprietarul autovehiculului refuză să spună cine se afla la volan, atunci riscă o amendă de până la 4000 de lei, scrie stiripesurse.ro.
Cele mai importante radare fixe vor fi amplasate pe: Autostrada București – Pitești, Autostrada București – Constanța, Autostrada București – Ploiești, DN1 București – Ploiești.
Lista completă a radarelor fixe, din fiecare județ:
Alba: DN1 – Sebeș
Arad: DN7 – Nădlac; DN79 – Arad;
Argeș: DN65A – Buzoești;
Bacău: DN11 – Sănduleni; DN15 – Gârleni; DN2 – Nicolae Bălcescu;
Bihor: DN1 – Oșorhei; Bistrița Năsăud: DN17 – Tiha Bârgăului;
Botoșani: DN29 – Baisa ;
Brăila: DN2B – Lacul Sărat; DN21 – Bărăganul; DN22 – Movila Miresii;
Brașov: DN73 – Râșnov; DN1 – Șercaia; DN1 – Timișul de Sus; DN11 – Lunca Câlnicului; DN11 – Hărman;
Buzău: DN2 – Mărăcineni;
Călărași: DN3 – Cuza Vodă;
Caraș Severin: DN58 – Soceni; DN6 – Mehadia;
Cluj: DN75 – Mihai Viteazu; A3 – Gilău; DN1 – Vâlcele; DN1C – Jucu;
Constanța: DN38 – Movilița;
Covasna: DN12 – Sfântu Gheorghe;
Glucometru portabil nedurerosordspace
These Are The Most Beautiful Women In The World5minstory.com
Dâmbovița: DN71 – Ulmi; A1 – Petrești;
Dolj: DN55 – Bratovoești; DN65 – Podari; DN6 – Coșoveni; DN65 – Pielești;
Galați: DN25 – Șendreni; DN26 – Vânători; DN24 – Cosmești;
Giurgiu: DN5 – Călugăreni;
Gorj: DN66 – Drăgulești; Harghita: DN12 – Sândominic; DN13A – District
Harghita – ;
Hunedoara: DN66 – Băcia; DN7 – Săcămaș;
Ialomița: A2 – Fetești; DN2A – Giurgeni;
Iași: DN28 – Lețcani; DN24 – Popricani; DN2 – Moțca;
Ilfov: A2 – Glina, A3 – Snagov;
Maramureș: DN18 – Moisei;
Mureș: DN13 – Bălăușeri; DN15 – Sângeorgiu de Mureș;
Neamț: DN15 – Vaduri, DN15 – Călugăreni;
Prahova: DN72 – Brătășanca; DN1A – Maneciu; DN1B – Albești; DN1 – Bărcănești/Românești;
Sălaj: DN1F – Românași;
Satu Mare: DN19 – Decebal;
Suceava: DN17 – Vama; DN2 – Iacobești;
Teleorman: DN6 – Drăgănești-Vlașca;
Timiș: DN59 – Jebel; DN6 – Sânnicolau Mare; DN69 – Orțișoara;
Tulcea: DN22A – Cataloi;
Vâlcea: DN64 – Ionești; DN67 – Budești; DN7 – Călimanești/Seaca;
Vaslui: DN24 – Crasna; DN24B – Râșești;
Vrancea: DN23 – Vulturu
Elevii se vor întoarce la cursuri miercuri, 8 ianuarie, după vacanţa de iarnă. Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, următoarea vacanţă va avea o săptămână şi va avea loc în perioada 10 februarie – 2 martie, după cum vor decide Inspectoratele şcolare judeţene şi cel al municipiului Bucureşti.
Cursurile se vor desfăşura apoi până la vacanţa de Paşti, care este programată din 18 aprilie până pe 27 aprilie.
Anul şcolar 2024 – 2025 se va încheia pe 20 iunie, când va începe vacanţa de vară, care se va încheia pe 7 septembrie.
Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.
În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, Inspectoratele şcolare pot aproba, cu avizul Ministerului Educaţiei, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar.
Aprobarea modificării structurii anului şcolar se acordă în condiţiile asigurării parcurgerii integrale a programei şcolare, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale, scrie agerpres.ro.
Peste 1,9 milioane de români își sărbătoresc onomastica de Sf.Ioan
NationalUltimele stiri 7 ianuarie 2025 0
Peste 1,9 milioane de români își sărbătoresc onomastica marți, cu ocazia zilei Sfântului Ioan Botezătorul. Dintre aceștia, majoritatea, peste 1,2 milioane, sunt bărbați.
Conform datelor furnizate de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cele mai frecvente prenume masculine sunt:
- Ioan – 436.873 persoane;
- Ionuț – 366.329 persoane;
- Ion – 319.994 persoane.
De asemenea, alte prenume masculine populare includ:
- Ionel – 131.634 persoane;
- Nelu – 19.867 persoane;
- Ivan – 7.931 persoane;
- Jan – 4.363 persoane;
- Ionică – 4.361 persoane;
- Jean – 3.307 persoane;
- Ioniță – 1.778 persoane.
Pe de altă parte, în ceea ce privește prenumele feminine, numărul total al femeilor care își serbează onomastica se ridică la sute de mii. Cele mai frecvente prenume feminine sunt:
- Ioana – 394.552 persoane;
- Ionela – 148.488 persoane;
- Oana – 71.757 persoane.
Alte prenume feminine frecvente includ:
- Ionica – 19.006 persoane;
- Nela – 10.645 persoane;
- Ionelia – 6.752 persoane;
- Jana – 4.665 persoane;
- Ionuța – 579 persoane;
- Onuța – 133 persoane.
Această zi este una deosebită pentru români, Sfântul Ioan Botezătorul fiind considerat unul dintre cei mai importanți sfinți din calendarul creștin.










