News Arad

Stiri si reportaje din judetul Arad

Târg de adopție canină, ediția a II-a, la Open Boulevard

Gospodărirea Comunală Arad SA va organiza sâmbătă, 12 iulie, între orele 18.00 – 21.00, un târg de adopție canină, în cadrul evenimentului Open Boulevard. Evenimentul se va desfășura pe strada 1 Decembrie 1918.

Persoanele interesate să adopte un căţel trebuie să aibă asupra lor actul de identitate pentru completarea documentelor de adopţie.

Vor fi disponibili căței vaccinați (polivalent și antirabic), microcipați, deparazitați (intern și extern) și cu carnet de sănătate, cu vârste de până la 6 luni.

De asemenea, cei care doresc să doneze pentru cățeii care se află în Adăpostul public din Arad pot aduce diverse produse (hrană pentru căței, textile).

Persoanele care nu pot ajunge sâmbătă în centrul Aradului și doresc să adopte un patruped, sunt invitate de luni până vineri,  între orele 9.00 – 15.00, la Adăpostul de Câini fără stăpân situat pe calea Bodrogului FN Arad, lângă aeroport.

 

Read more
Festival de film „Ioan Slavici – 100 de ani de eternitate”, la Șiria

Asociația „Arad – trecut, prezent și viitor” organizează la Muzeul Memorial Ioan Slavici și Emil Monția de la Șiria, în zilele de 11 și 12 iulie 2025, Festivalul de film „Ioan Slavici – 100 de ani de eternitate”.

În cadrul festivalului vor fi proiectate două capodopere ale cinematografiei românești,  ecranizări după opere ale lui Ioan Slavici, după următorul program:

Vineri, 11 iulie, ora 16.00: „La moara cu noroc” (1956), regizat de Victor Iliu;

Sâmbătă, 12 iulie, ora 19.00: „Pădureanca” (1986), regizat de Nicolae Mărgineanu.

Festivalul este finanțat parțial de Centrul Cultural Județean Arad, fiind realizat în parteneriat cu Complexul Muzeal Arad și cu sprijinul Dacin Sara.

„Intrarea spectatorilor este gratuită. Vă așteptăm cu drag!” au precizat organizatorii.

 

 

Read more
Incendiu de proporții în județul Arad: Au ars aproximativ 50 de ha de vegetatie și culturi agricole

Ieri în jurul orei 13.00 Detașamentul Arad cu sprijinul SVSU Șeitin, Semlac, Nădlac, Pecica, Pereg a intervenit pentru stingerea unui incendiu de vegetatie propagat la culturi agricole în zona localităților Semlac/Șeitin.
Incendiul a fost stins după mai bine de 4 ore de intervenție, pompierii militari și voluntari reușind protejarea altor câteva sute de hectare de culturi agricole.
Au ars aproximativ 50 de ha de vegetatie și culturi agricole. În acest weekend subunitățile ISU Arad au intervenit la 22 de incendii de vegetatie uscata, miriște, culturi agricole.

Read more
Acțiuni ale polițiștilor arădeni, în weekend, în municipiu și județ

Polițiștii arădeni au desfășurat, la sfârșitul săptămânii trecute, mai multe acțiuni în municipiu, localitățile din județ precum și pe șosele, pentru a asigura climatul de ordine publică și respectarea legislației rutiere.
Serviciul Rutier a desfășurat o acțiune vineri, pentru verificarea vitezei de deplasare. Au fost aplicate 111 sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 50.000 de lei, din care 51 pentru nerespectarea regimului legal de viteză. Au fost reținute 2 permise de conducere (1 pentru viteză), și retrase 4 certificate de înmatriculare.
Polițiștii orașului Sebiș au desfășurat o acțiune pe D.J. 793 și D.N. 79/A. Au fost legitimate 44 de persoane și verificate 35 de autovehicule. Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat 19 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 13.400 de lei, din care 4 pentru nerespectarea vitezei legale.
În orașul Curtici și pe șoselele din oraș, precum și pe cele de intrare/ieșire din localitate, polițiștii au verificat 18 autoturisme și au legitimat 27 de persoane. Au fost aplicate 9 sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 3.000 de lei.
În municipiu, polițiștii Compartimentului Sisteme de Securitate Private au verificat 25 de obiective, din punct de vedere al organizării pazei și bunurilor. Au fost verificați 43 de agenți de pază, de la 2 săli de jocuri de noroc, de pe 2 șantiere, de la Festivalul Berii, precum și de la alte instituții și societăți comerciale, nefiind găsite abateri grave. Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 8 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 14.300 de lei.
În cadrul evenimentelor cultural-artistice de la final de săptămână, care au avut loc în localitățile din județ, polițiștii și jandarmii arădeni au avut atribuții de menținere a ordinii și liniștii publice, nefiind înregistrate incidente neplăcute.

Read more
87% dintre familiile sărace nu pot acoperi singure costurile educației copiilor

Aproape trei din cinci (58%) dintre familiile ai căror copii sunt integrați în programele educaționale Salvați Copiii România nu pot acoperi cheltuielile legate de participarea copiilor la educație, în absența unui sprijin extern, procentul crescând dramatic, la 87%, în rândul celor care se află în stare de sărăcie subiectivă, precum și în rândul celor cu nivel educațional scăzut – 70%, arată datele unei recente anchete a Salvați Copiii România. În contextul noilor măsuri economice anunțate de Guvern, organizația atrage atenția asupra riscului de a expune suplimentar copiii vulnerabili, pentru sprijinul cărora e nevoie de politici sociale integrate. În acest sens, pentru al 28-lea an consecutiv, Organizația Salvați Copiii România anunță deschiderea grădinițelor estivale și a programelor de educație remedială, în care copiii aflați în situații de risc primesc sprijin social și educațional susținut, încă din etapa crucială a educației timpurii. De asemenea, Școala mobilă a organizației va ajunge la copiii din București și Iași, cu acces redus sau inexistent la educație, care trăiesc în zone izolate sau în comunități profund afectate de sărăcie. Grădinițele estivale sunt parte a programului complex de restabilire a accesului egal și nediscriminatoriu al copiilor vulnerabili la educație, prin măsuri de sprijin socio-educațional pe termen lung, atât în ceea ce privește incluziunea școlară și socială, cât și asistența socială acordată familiei.
Ancheta Salvați Copiii România în rândul părinților sau reprezentanților legali ai copiilor care beneficiază de sprijinul centrelor de zi ale Organizației Salvați Copiii arată că aproape 4 din 5 (78%) dintre respondenții cu un nivel redus de educație au avut mame care, la rândul lor, se aflau în aceeași situație. Situația pare a fi ușor mai bună în cazul taților. Astfel, 48% dintre respondenți (și 68% dintre cei cu un nivel educațional redus) aveau tați care absolviseră cel mult gimnaziu. „Vulnerabilitățile socio-economice se transmit de multe ori de la o generație la alta, iar veriga principală prin care aceste dezavantaje se propagă este educația. De aceea este crucială integrarea educațională a copiilor încă din etapa educației timpurii, pentru că școala este singura soluție de a rupe cercul vicios al sărăciei educaționale. În absența unor eforturi susținute de sprijinire a copiilor din familii vulnerabile, astfel încât aceștia să-și continue sau să-și reia cu succes participarea la educație și să-și atingă potențialul, este foarte probabil să observăm, din nou, cum vulnerabilitatea și dezavantajele familiilor defavorizate vor fi preluate de generația copiilor lor. ”, e explicat Gabriela Alexandrescu, Președinte Salvați Copiii România.
La nivelul anului anterior, 33,8% dintre copiii din România trăiau în risc de sărăcie sau excluziune socială, dar fenomenul afectează în mult mai mare măsură copiii ai căror părinți au un nivel redus de educație (75,8%).
Mai mult, 17,2% dintre copii se confruntă cu deprivarea materială sau socială severă, în condițiile în care media UE 27 este 6,4%.

Read more
Doi cetățeni străini fără drept de a călători în spațiul Schengen, depistați de polițiștii de frontieră de la Nădlac

Poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Nădlac au depistat, în urma controalelor nesistematice efectuate în zona de competență, doi cetățeni străini fără drept de a călători în spațiul Schengen.
În data de 06.07.2025, polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Nădlac au efectuat controale aleatorii și nesistematice pe căile de comunicație din apropierea frontierei. Cu această ocazie, a fost oprit pentru control un autoturism înmatriculat în România, condus de către un cetățean român.
În urma efectuării controlului asupra mijlocului de transport, au mai fost depistate, călătorind alături de șofer, două persoane, cetățeni străini, fără documente de călătorie.
Persoanele au fost preluate și transportate la sediul sectorului pentru verificări unde, în urma acestora, poliţiştii de frontieră au stabilit că sunt cetăţeni din India, în vârstă de 22, respectiv 26 de ani.
Având în vedere aspectele constatate, poliţiştii de frontieră au demarat cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de trafic de migranți pentru cetățeanul român și tentativă de trecere frauduloasă a frontierei de stat pentru cetățenii străini, urmând ca la finalizarea acestora să fie dispuse măsurile legale care se impun.
În urma aderării complete a României la Spațiul Schengen, Poliția de Frontieră continuă să acționeze în baza analizelor de risc pentru a asigura securitatea la granițele țării. De asemenea, competența privind migrația ilegală rămâne în continuare la nivel național pentru gestionarea eficientă a acestui tip de infracționalitate.

Read more
Filmul „ Alcarràs“ va fi proiectat în grădina de vară de la Cinematograful „Arta“ din Arad

Intrat în istoria Berlinalei ca prima peliculă în limba catalană recompensată cu Ursul de Aur, filmul „Alcarràs“ (r. Carla Simón), un portret plin de empatie al familiei Solé, va fi proiectat în grădina de vară de la Cinematograful „Arta“ din Arad.

Proiecția va avea loc joi, 10 iulie 2025, de la ora 21.50.

Accesul va fi gratuit în limita locurilor disponibile.

În cazul în care condițiile meteo vor fi nefavorabile, proiecția va fi reprogramată.

Inspirat din viața familiei regizoarei și realizat numai cu actori neprofesioniști cu vârste cuprinse între 5 și 80 de ani, filmul spune povestea familiei Solé, o familie numeroasă de fermieri dintr-un mic sat din regiunea Catalonia, Alcarràs.

Anul surprins în film poate fi ultimul în care cele 3 generații își petrec timpul împreună, culegând piersici din livada familiei.

Noile planuri pentru teren, care includ tăierea piersicilor și instalarea de panouri solare, provoacă o ruptură în această familie mare, unită, tulburată de un viitor incert.

„Un film plin de umor și emoționant în același timp, care bifează toate căsuțele unui film foarte specific cu un impact emoțional puternic, un eseu grijuliu care poate tulbura și liniști în același timp” – scrie Screen Daily.

Portret a trei generații, Alcarràs trece prin nesfârșitele jocuri ale copiilor, prin ochii cărora se resimte bună parte din tensiunea ce planează peste familie, rebeliunile adolescenților față de tatăl dur (în realitate, doar copleșit de context), protestele locale împotriva prețurilor impuse fermierilor și momentele pansive ale patriarhului și bunicului blând Solé.

Evenimentele de la Cinematograful „Arta“ sunt organizate de Primăria Municipiului Arad și Centrul Municipal de Cultură Arad.

 

SINOPSIS

Alcarràs, r. Carla Simón, Spania, Italia 2022

Rating: AP-12 (Acordul părinților pentru copiii cu vârste mai mici de 12 ani)

Premii: Ursul de Aur, Festivalul Internațional de film de la Berlin – Berlinala 2022

Filmul este atât un portret de familie, cât și al unei regiuni catalane rurale din ziua de azi, care vorbește, transgresând ficțiunea, despre inevitabilitatea scurgerii timpului, despre estomparea tradițiilor și despre cum modernitatea poate fi, nu de puține ori, și crudă.

La final, spectatorii se vor bucura să fi petrecut această ultimă vară cu ei și le-ar plăcea să creadă că, undeva, cândva, familia Solé va culege din nou piersici.

Read more
Cod roșu de furtuni pentru județul Arad

Astăzi, 07 iulie 2025, în intervalul orar 15:00 – 20:00, la nivelul județului Arad sunt prognozate vijelii puternice, cu rafale ce vor depãsi viteze de 90…100 km/h.

Pentru gestionare eficientă a potențialelor intervenții generate de codul roșu, ISU Arad a dispus:

❗️prealertarea tuturor subunităților de intervenție și pregătirea tehnicii din dotare, specifică tipurilor de risc posibile în urma avertizărilor meteorologice primite;

❗️înștiințarea autorităților din cadrul unităților administrativ teritoriale vizate de codul roșu pentru punerea în aplicare a măsurilor proprii prevăzute de planurile în vigoare în astfel de situații de urgență, precum și alte autorități cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență;

De asemenea, pompierii militari arădeni sunt pregătiți să asigure în cel mai scurt timp intervențiile pentru limitarea efectelor produse de situațiile de urgență, forțele de intervenție fiind suplimentate la nevoie.

📌Pentru prevenirea unor situații de urgență, reamintim populaţiei să ia măsuri de curățare a șanțurilor și rigolelor de scurgere în scopul facilitării evacuării normale a apelor pluviale.

📌Pe durata manifestării vântului puternic, recomandăm cetățenilor să întrerupă orice activitate desfășurată în aer liber și să se adăpostească în imobile sau spaţii închise, care sa le asigure protecţia.

📌Parcarea autoturismelor se va face în zone ferite, la distanţă de copaci, stâlpi de electricitate sau alte obiecte care i-ar putea răni prin cădere.

📌Aparatele şi alte echipamente electrice (tv, computere, aparatele de aer condiţionat etc.) vor fi deconectate de la priză, deoarece acestea pot fi defectate ca urmare a descărcărilor electrice atmosferice.
Informații suplimentare despre modul de comportare i‌n cazul producerii unor situat‌ii de urgent‌a‌ pot fi obt‌inute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Read more
Restricții de circulație pe drumul județean Cermei-Avram Iancu

În perioada 7 iulie – 2 august 2025 vor fi restricții de circulație pe DJ 793 Cermei – Avram Iancu. Închiderea temporară a acestui tronson reprezintă o măsură necesară, luată la cererea constructorului, pentru ca lucrările de modernizare să fie efectuate la un standard de calitate cât mai mare. Ruta ocolitoare va fi Avram Iancu-Beliu-Bocsig-Ineu-Șicula-Cermei și, implicit, în sens opus, de la Cermei la Avram Iancu, tranzitând aceleași localități.

„În această perioadă se lucrează intens pe drumurile de nord din județ, un proiect ambițios, ce însumează peste 70 de kilometri de drumuri modernizate, în care mare parte a finanțării provine din fonduri europene. Ne dorim lucrări de calitate, avem încredere în constructori și controlăm stadiul lucrărilor, dar, firește, apare și un disconfort. Așa cum e cazul drumului Șepreuș-Cermei, închis temporar din primăvară sau, acum, al drumului Cermei-Avram Iancu, care se închide de luni, 7 iulie. Suntem conștienți de acest disconfort în trafic, unde trebuie să propunem rute ocolitoare, dar dacă dorim calitate și o circulație rutieră sigură și modernă, trebuie să acceptăm aceste neajunsuri”, a afirmat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Lucrările vor fi semnalizate corespunzător, conform normativelor tehnice în vigoare, astfel încât să fie asigurată deplasarea în siguranță a tuturor participanților la trafic.

Read more
Deții o pizzerie? Iată cum să-ți optimizezi comenzile pentru a câștiga mai mulți clienți

Mulți proprietari de pizzerii subestimează impactul pe care un sistem bine pus la punct îl are asupra experienței consumatorului. Deși este important ca livrarea să fie rapidă sau meniul atractiv, modul în care gestionezi comenzile reflectă în totalitate imaginea afacerii tale. O pizzerie care își organizează eficient procesele de comandă transmite profesionalism, crește șansele ca un client ocazional să revină și se adaptează mai ușor la cerințele pieței. Astfel, automatizarea, platformele digitale și comunicarea clară cu personalul sunt elemente care, în timp, pot aduce un avantaj real pizzeriei tale.

Cuprins

  1. Evaluarea sistemului actual de preluare a comenzilor
  2. Integrarea comenzilor online și offline într-un singur sistem
  3. Implementarea tehnologiei Point of Sale (POS) avansate
  4. Utilizarea aplicațiilor mobile pentru optimizarea comenzilor
  5. Reducerea timpului de așteptare pentru clienți

    1. Evaluarea sistemului actual de preluare a comenzilor 

Primul pas în direcția unei optimizări reale începe cu o privire sinceră asupra modului în care funcționează lucrurile în prezent. Felul în care sunt preluate comenzile, comunicarea dintre personal și clienți, timpul de reacție, chiar și micile scăpări care se repetă – toate spun o poveste despre ce merge și ce poate fi îmbunătățit. De altfel, detalii precum timpii de așteptare sau erorile recurente nu ar trebui ignorate, mai ales când apar semnale clare din partea clienților sau a echipei. Un punct de plecare poate fi înregistrarea câtorva zile de activitate, cu accent pe orele aglomerate. Aici intervine utilitatea unor indicatori simpli: numărul total de comenzi pe zi, timpul mediu între plasare și livrare, rata de retur sau feedback-ul negativ repetitiv.

    2. Integrarea comenzilor online și offline într-un singur sistem

Pentru a realiza o astfel de integrare, analizează mai întâi soluțiile software compatibile, care pot centraliza informațiile din ambele surse într-un tablou de bord unic. Astfel, poți sincroniza comenzile primite prin telefon, aplicații mobile sau site-uri web și le poți urmări în timp real. Aceasta îți permite să eviți confuziile privind stocurile și să minimizezi erorile de comunicare între echipă și client. Un alt beneficiu major este posibilitatea de a genera rapoarte detaliate asupra preferințelor clienților și a frecvenței comenzilor, îmbunătățind astfel atât strategia de marketing, cât și gestionarea lanțului de aprovizionare. În plus, asigură-te că personalul este bine instruit în utilizarea noii platforme pentru a garanta o tranziție lină și a maximiza beneficiile sistemului integrat. În acest fel, vei reuși să livrezi o experiență coerentă și satisfăcătoare pentru client, indiferent de canalul prin care acesta alege să comande.

    3. Implementarea tehnologiei Point of Sale (POS) avansate

Tu încă folosești un sistem POS învechit în pizzeria ta? Astăzi, tehnologia a avansat mult, iar sistemele moderne nu mai sunt doar despre plata cu cardul sau înregistrarea comenzilor. Acestea oferă funcții importante pentru gestionarea eficientă a comenzilor, de la preluarea rapidă, organizarea perfectă a planului de mese, până la comunicarea clară între ospătari și bucătari. Astfel, comanda de pizza ajunge mai repede și corect la client, iar întreg procesul devine mai fluid.

Pentru a nu pierde clienți din cauza întârzierilor sau greșelilor, alege programul de gestiune pentru restaurantul tău de la FreyaPOS – cu un astfel de software urmărești fiecare comandă pas cu pas, de la plasare, până la livrare, iar modulele integrate de raportare și stocuri te ajută să identifici rapid ce merge bine și ce trebuie optimizat. Totodată, funcțiile financiare și cartea de rezervări te susțin să gestionezi fără stres fluxul zilnic al pizzeriei, crescând numărul de livrări și satisfacția clienților.

    4. Utilizarea aplicațiilor mobile pentru optimizarea comenzilor 

O aplicație mobilă personalizată pentru pizzeria ta permite clienților să plaseze comenzi rapid și fără efort, oriunde s-ar afla, ceea ce îți extinde reach-ul și îți poate crește semnificativ volumul de comenzi. Asigură-te că aplicația este intuitivă, cu interfață prietenoasă și opțiuni clare pentru navigare, astfel încât să îmbunătățească experiența de utilizare. În plus, o astfel de aplicație poate oferi clienților opțiuni de personalizare a comenzilor și acces rapid la oferte speciale sau reduceri exclusive, sporind loialitatea acestora față de brandul tău. Din punct de vedere operațional, aplicațiile mobile îți oferă acces la date analitice valoroase despre comportamentul de consum, permițându-ți să identifici tendințe și să ajustezi oferta în funcție de preferințele clienților.

    5. Reducerea timpului de așteptare pentru clienți

Pentru a atinge acest obiectiv, începe prin a analiza și optimiza fiecare pas al fluxului de lucru – de la preluarea comenzii până la livrarea acesteia. Implementează un sistem de management al comenzilor care să prioritizeze și să organizeze sarcinile astfel încât resursele să fie alocate eficient, iar pregătirea comenzilor să fie rapidă și precisă. Antrenează-ți echipa pentru a funcționa cât mai bine în intervalele de vârf și asigură-te că fiecare membru își cunoaște atribuțiile. De asemenea, utilizarea tehnologiilor avansate, cum ar fi afișajele digitale în bucătărie și sistemele automate de livrare, poate accelera pregătirea și expedierea comenzilor. În plus, poți oferi clienților actualizări în timp real despre statusul comenzilor lor, astfel încât să fie bine informați și să nu se simtă ignorați. Întrucât timpii de așteptare mai reduși se traduc în experiențe mai pozitive pentru clienți, investițiile în eficiența operațională îți pot aduce un avantaj competitiv esențial pe piața dinamică a ospitalității.

În final, îmbunătățirea modului în care primești și organizezi comenzile reflectă respect pentru timpul și așteptările clienților, dar și grija față de echipa ta. Numai astfel poți transforma fiecare comandă într-o experiență pozitivă, care aduce nu doar profit, ci și recomandări și fidelitate. Pe scurt, pizzeria ta merită să funcționeze la capacitate maximă, iar pasul acesta începe cu optimizarea sistemului de preluare a comenzilor.

Read more