În cadrul celei de-a doua şedinţe, desfăşurate joi, Board-ul municipiului Arad şi-a ales structura de conducere.
„Joi a avut loc cea de a doua şedinţă a Boardului municipiului Arad, la care au luat parte 24 din cei 28 de membri ai acestei structuri, pe ordinea de zi aflându-se trei puncte: cooptarea de noi membri, alegerea conducerii prezentarea proiectelor municipiului Arad”, a informat Ramona Creţu, purtător de cuvânt al Board-ului municipiului Arad, prin intermediul unui comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, preşedinte a fost ales dr. Peter Hugel, director al Complexului Muzeal Arad, vicepreşedinţi fiind desemnaţi ing. Adrian Popescu, director general al firmei Takata Petri SA, şi părintele Vasile Pop, consilier cultural al Arhiepiscopiei Aradului, funcţia de preşedinte executiv fiind deţinută de primarul Gheorghe Falcă.
„De asemenea, s-a stabilit ca întâlnirile Board-ului să aibă loc la începutul fiecărei luni, urmând să fie conduse de preşedintele nou ales”, a mai adăugat Ramona Creţu.
Board-ul municipiului a fost constituit din iniţiativa primarului Gheorghe Falcă, care a vorbit pentru prima oară despre această iniţiativă a sa cu ocazia ediţiei din acest an a Zilelor Aradului.
Practic este vorba de un consiliu alcătuit din personalităţi ale municipiului reşedinţă de judeţ, alcătuit deocamdată din 28 de persoane, cu care primarul Gheorghe Falcă se va consulta referitor la probleme din diverse domenii de activitate.
De remarcat, că şedinţele Boardului se vor desfăşura cu uşile închise. (news-ar)
În cursul lunii septembrie DGFP Arad a restituit contribuabililor TVA în valoare de 22,89 milioane lei. Această sumă ne situează pe locul doi între judeţele ţării (exceptând municipiul Bucureşti) în ce priveşte cuantumul sumelor reprezentând TVA restituită.
Cu toate că a fost restituită această sumă considerabilă, DGFP Arad a reuşit în cursul lunii septembrie realizarea în procent de 97,65% a programului de încasări stabilit de minister. Eforturile depuse de angajaţii noştri au fost completate de disciplina fiscală de care au dat dovadă agenţii economici în ce priveşte plata obligaţiilor bugetare.
Pentru luna octombrie s-a propus restituirea sau compensarea pentru un număr de 98 deconturi de TVA, suma aprobată fiind de 13.928.733 lei.
Operaţiunile de restituire şi compensare se realizează în trei tranşe, astfel:
Tranşa I din data de 07.10.2010
Nr. deconturi pentru care s-a realizat rambursarea: 7
Suma aprobată spre rambursare: 605.962 lei, din care:
– prin compensare: 5.062 lei
– prin restituire: 600.900 lei
Tranşa II din data de 25.10.2010
Nr. deconturi pentru care se va realiza rambursarea : 35
Suma aprobată spre rambursare: 2.475.964 lei, din care:
– prin compensare: 64.520 lei
– prin restituire: 2.411.444 lei
Tranşa III din data de 29.10.2010
Nr. deconturi pentru care se va realiza rambursarea : 56
Suma aprobată spre rambursare: 10.846.807 lei, din care:
– prin compensare: 426.609 lei
– prin restituire: 10.420.198 lei (comunicat)
Pentru a oferi posibilitatea raportării asiguraţilor care realizează venituri profesionale aşa cum sunt definite de OUG 58/2010 2010 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal şi alte măsuri financiar fiscale, modificată prin OUG 82/2010 pentru modificarea art. 7 alin (1) pct. 2 subpct 2.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi alte măsuri financiar fiscale, pentru veniturile plătite începând cu data de 10 Septembrie 2010, Casa Naţională de Pensii şi alte drepturi de asigurări sociale a emis versiunea de program 10.03.
Noua versiune de program pentru angajatori poate fi descărcată de pe site-urile de internet www.cnpas.org, www.cjpensiiarad.ro, sau poate fi primită de la sediul nostru din Arad, str. Voluntarilor, nr. 2A, pe 7 dischete, sau pe un CD.
Acestă versiune este necesar a fi descărcată numai de angajatorii cărora le sunt aplicabile prevederile OUG 58/2010, modificată prin OUG 82/2010.
Reamintim pe acestă cale că declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat se va întocmi pe suport electronic şi va fi depusă la Casa Judeţeană de Pensii Arad odată cu declaraţia nominală pe suport de hârtie, anexa 1.1 şi anexa 1.2, listată la calculator, semnată şi ştampilată.
Declaraţia nominală se depune lunar la Casa Teritorială de Pensii în a cărei rază îşi are sediul angajatorul, dar nu mai târziu de data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează contribuţia de asigurări sociale.
Nedepunerea în termen a declaraţiei privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plata catre bugetul asigurărilor sociale de stat constituie contravenţie în conformitate cu prevederile art. 148, litera a, din Legea nr. 19/2000 aşa cum a fost modificată şi completată şi se sancţionează cu amendă de la 1500–5000 lei, conform art. 149 lit. b, din aceeaşi lege.
Declaraţiile trimise prin poştă nu se iau în considerare. (comunicat)
În conformitate cu Ordinul preşedintelui ANAF nr. 2556/06.10.2010 începând de azi Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Arad are un nou şef. Astfel, dl. Ovidiu Şiclovan este promovat temporar pe funcţia de şef administraţie până la revenirea pe post a titularului detaşat la Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale.
Dl Ovidiu Şiclovan provine din rândul finanţiştilor exercitând până acum funcţia de şef serviciu la Activitatea de Inspecţie Fiscală din cadrul DGFP Arad.
La Hotel Parc Arad a aut loc luni, 4 octombrie, de la ora 17, lansarea celei mai noi cărţi a istoricului şi criticului de artă Horia Medeleanu. „Aradul între mit şi adevăr istoric”, ultima carte a colegului nostru, este compusă din textele care au apărut de-a lungul vremii în săptămânalul „Flacăra Roşie” şi, mai recent, la rubrica de Opinii a NEWS-AR. Cartea a apărut cu sprijinul Centrului Cultural Judeţean şi a editurilor „Concordia” şi „Flacăra Roşie”. La lansare au participat numeroase personalităţi ale urbei, îndeosebi oameni de litere din mediul universitar şi cel gazetăresc, dar şi directori ai unor instituţii de cultură. Printre cei care au luat cuvântul se numără Lizica Mihuţ, rectorul Universităţii „Aurel Vlaicu” Arad, Romulus Dubăţ, directorul săptămânalului „Flacăra Roşie”, Ana Maria Dumitrean, directorul Centrului Cultural Judeţean, sau Flavius Şteţcu, directorul editurii „Concordia”.

OUG nr. 87/2010 publicata in M.O. nr. 669/30.09.2010
Impozitul minim a fost inlocuit incepand de la 1 octombrie 2010 cu impozitul pe profit, ce va fi platit dupa regula generala, luand in calcul veniturile si cheltuielile inregistrate.
Contribuabilii care, pana la data de 30 septembrie 2010 inclusiv, au fost obligati la plata impozitului minim au obligatia de a declara si de a plati impozitul pe profit, respectiv de a efectua plata anticipata, dupa caz, aferente trimestrului III al anului 2010, pana la data de 25 octombrie 2010, potrivit prevederilor in vigoare la data de 30 septembrie 2010.
OUG nr. 88/2010 publicata in M.O. nr. 669/30.09.2010
Nivelul dobanzii de intarziere este de 0,04% (fata de 0,05% pana la 30 septembrie a.c.) pentru fiecare zi de intarziere si poate fi modificat prin legile bugetare anuale.
Compensarea
Prin compensare se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la buget, pana la concurenta celei mai mici sume, cand ambele parti dobandesc reciproc atat calitatea de creditor, cat si pe cea de debitor, cu conditia ca respectivele creante sa fie administrate de aceeasi autoritate publica.
Exceptii la executare silita
In cazul in care debitorul nu isi plateste de bunavoie obligatiile fiscale datorate, organele fiscale competente, pentru stingerea acestora, procedeaza la actiuni de executare silita, cu exceptia cazului in care exista o cerere de restituire/rambursare in curs de solutionare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decat creanta fiscala datorata de debitor.”
Executarea silita se suspenda si in cazul in care, ulterior inceperii executarii silite, se depune o cerere de restituire/rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decat creanta fiscala pentru care s-a inceput executarea silita. In acest caz, executarea silita se suspenda la data depunerii cererii.



