ANM a publicat, vineri, prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, intervalul 20 ianuarie – 17 februarie. Potrivit meteorologilor, pe tot parcursul perioadei sunt așteptate temperaturi mai ridicate decât cele normale perioadei în toată țara.
Vremea în săptămâna 20.01.2025 – 27.01.2025
Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână pe întreg teritoriul României, dar cu o abatere termică pozitivă mai accentuată în zonele montane. Regimul pluviometric va fi deficitar la nivelul întregii țări, dar mai ales în zona Carpaților Occidentali, în nordul Carpaților Orientali și în jumătatea vestică a Carpaților Meridionali.
Vremea în săptămâna 27.01.2025 – 03.02.2025
Temperaturile medii vor fi mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile. Cantitățile de precipitații vor fi deficitare la nivelul întregii țări, dar mai ales în zonele montane.
Vremea în săptămâna 03.02.2025 – 10.02.2025
Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă în toate regiunile. Regimul pluviometric va avea o tendință ușor deficitară la nivelul întregii țări.
Vremea în săptămâna 10.02.2025 – 17.02.2025
Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României. Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi ușor deficitare în regiunile sudice și local în cele vestice și centrale, iar în rest vor fi apropiate de cele normale, scrie antena3.ro.
Un cutremur cu magnitudinea 3,2 s-a produs vineri dimineața, în zona seismică Vrancea, judeţul Vrancea, potrivit informaţiilor publicate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP). Cutremurul s-a produs la ora 05:54:19 (ora locală a României).
Seismul a avut loc la adâncimea de 143.9km, în apropierea următoarelor oraşe: 46km V de Focsani, 59km N de Buzau, 67km E de Sfantu-Gheorghe, 77km E de Brasov, 90km NE de Ploiesti, scrie antena3.ro.
Pentru că ‘statul la stat’ nu mai poate fi tolerat, iar bugetul țării trebuie să se încadreze în anumite limite bugetare, instituțiile din subordinea ministerelor au început deja să caute soluții pentru reducerea personalului. Poșta Română, cel mai mare jucător pe piața de profil și unul dintre cei mai mari angajatori la nivel național, va iniția în perioada următoare un program de plecări voluntare. Persoanele care vor ajunge însă în situația să fie concediate ar putea să nu primească nicio compensație bănească, conform planului văzut de stiripesurse.ro.
Prima etapă impune ca fiecare salariat din cadrul Administrației Centrale să prezinte un raport de activitate până la 21 ianuarie. „Vom considera dispensabil companiei postul celor care nu vor scrie acest raport”, este atenționarea transmisă. Pentru a face față modificărilor constante din industria de curierat și logistică, Poșta Română va deschide o serie de posturi noi în structuri precum Antifraudă, Vânzări, Training. Pentru structurile unde există un excedent de personal va exista o procedură de departajare, scopul final fiind însă reducerea personalului, este arătat. Va exista un program de plecări voluntare, pentru a da posibilitatea celor care nu se mai regăsesc în schema de personal să dea curs altor oportunități.
„Toți salariații care nu rămân în cadrul structurilor existente, nu optează pentru plecări voluntare sau nu sunt aleși pentru posturile nou înființate vor fi concediați. Din cauza OUG 156/2024 (Ordonanța trenuleț), e posibil să nu existe nicio sumă compensatorie pentru cei concediați”, este avertismentul transmis, angajații fiind astfel sfătuiți să nu ajungă în situația de a fi efectiv concediați.
În iunie 2024, că Poșta Română a estimat pentru anul trecut obținerea unui profit brut 18 milioane de lei, de la un rezultat brut de 17,53 milioane de lei în 2023.
Veniturile totale vor atinge 1,793 miliarde de lei, comparativ cu 1,633 miliarde de lei în 2023. Numărul de personal la sfârșitul anului 2024 a fost prognozat la 21.340 salariați, cu 430 salariați mai puțin decât numărul efectiv estimat pentru 31.12.2023, ceea ce înseamnă o reducere cu 2%.
Numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2024 este de 20.226 salariați, cu 998 salariați mai puțin decât numărul mediu al anului 2023, adică o scădere cu 4,7%.
Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat joi că bugetul pe acest an nu va permite indexarea pensiilor, ci doar plăți one-off (o singură dată) către cei cu pensii mici, în toamnă. ”Acest subiect (indexarea pensiilor – n.r.) a fost închis, de fapt, de luni, la discuțiile de la coaliție. Ne permite bugetul, și acest lucru dorim cu toții, să avem o plată one-off pentru pensii mici, 1.300 – 3.000, undeva în septembrie, octombrie, fiindcă trebuie să îi ajutăm pe oamenii care au pensiile mici. Atât putem face în acest an. Toată lumea dorește indexare, toată lumea dorește o creștere a pensiilor, dar trebuie să spunem astăzi sincer, uitându-ne în ochii oamenilor, nu avem capacitatea financiară, bugetară. Bugetul anul trecut a fost făcut varză. Și, în acest moment, atât permitem și atât cât permitem trebuie să dăm oamenilor care au nevoie de acest ajutor și va fi o plată undeva spre sfârșitul toamnei, septembrie – octombrie – noiembrie, one-off pentru pensionarii cu pensii mici”, a afirmat Kelemen Hunor, la Digi 24, citat de Agerpres.ro.
Indexarea pensiilor în a doua parte a anului 2025 este subiect de dispută în Coaliția de guvernare. Potrivit unor surse politice, în cadrul unor discuții care au avut loc luni, la Guvern, premierul Marcel Ciolacu ar vrea ca indexarea să fie prinsă în bugetul pentru 2025, însă ministrul Finanțelor Tanczos Barna și liderul PNL Ilie Bolojan se opun pentru că nu ar fi bani. „Marcel Ciolacu vrea ca indexarea să fie prinsă în buget. Tanczos și cu Bolojan s-au opus. Până nu sunt bani, nu vor să apară în buget. Și cum bani nu sunt, nu va fi trecută în Legea Bugetului”, susțin sursele citate.
Despre pensii, liderii coaliției au discutat și în legătură cu ajutoarele pe care pensionarii cu venituri reduse le-ar putea primi. Luni, a fost o primă discuție pe ajutoarele one-off pentru pensionarii cu venituri mici. Liderii coaliției au convenit că trebuie acordate dar nu au discutat despre cât ar putea fi sumele și care ar urma să fie plafonul până la care se acordă ajutoarele.
Guvernul a stabilit oficial data alegerilor prezidențiale. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin, a anunţat joi că Guvernul a stabilit data alegerilor prezidenţiale, pe 4 mai 2025 . Perioada electorală începe pe 18 februarie 2025 și va avea o nouă legislație electorală. Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Executivului, a declarat despre pachetul legislativ care se referă la alegerile prezidenţiale din acest an că fost emise două hotărâri de Guvern şi o ordonanţă de urgenţă.
”Hotărârile de Guvern premerg această ordonanţă de urgenţă şi stabilesc data alegerilor: 4 mai 2025 – alegeri prezidenţiale şi locale în anumite unităţi administrativ-teritoriale. Aşadar, duminică, 4 mai 2025, vor avea loc alegeri pentru preşedintele României, precum şi alegeri parţiale şi pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi pentru primarii din 17 comunităţi locale”, a precizat Constantin.
El a arătat că, pentru cele două scrutine, va fi utilizată aceeaşi infrastructură electorală ca şi în anul precedent, tocmai pentru asigurarea fluidităţii, transparenţei şi corectitudinii procesului de votare.
”Plata personalului implicat în acest proces electoral, la propunerea Ministerului Finanţelor, va fi redusă cu 25% pentru a se încadra în planul general de reducere a cheltuielilor publice propuse de Ministerul de Finanţe. Rămân însă la aceeaşi parametri alocarea indemnizaţiei de hrană zilnică, aşa cum era prevăzută, dar indemnizaţia efectivă pentru a face parte dintr-un birou electoral sau pentru angajaţii MAI, MAE implicaţi în acest proces este redus cu 25%”, a afirmat reprezentantul Guvernului, conform stiripesurse.ro.
Alianța Sindicatelor din Tehnologia Informațiilor și Comunicații, ANTIC, membră a BNS, cere angajatorilor din IT și din sectoarele afectate de ordonanța-trenuleț să acopere diferențele salariale apărute ca urmare a eliminării facilităților fiscale.
Potrivit unui comunicat al sindicatelor din IT, Guvernul a eliminat facilitățile fiscale acordate angajaților din sectoarele IT, Construcții și Agricultură cu salarii de până la 10.000 de lei, decizie care a dus la o reducere semnificativă a salariilor nete, afectând direct veniturile angajaților cu sume între 500 și 1.000 de lei lunar, scrie agerpres.ro.
‘Îi invităm pe angajatorii din IT și din celelalte sectoare afectate să înceteze mascarada și să își asume un rol responsabil în fața angajaților lor. Acoperirea diferenței salariale apărute ca urmare a eliminării facilităților fiscale este o datorie morală, mai ales în contextul în care aceste companii și-au construit profituri uriașe datorită acestor beneficii. Angajații din IT, Construcții și Agricultură nu trebuie pedepsiți pentru deciziile statului. Este momentul ca marile companii să demonstreze că prețuiesc oamenii care le-au construit succesul și să mențină intacte salariile acestora’, arată reprezentanții ANTIC.
Aceștia critică atitudinea marilor companii, în special din domeniul IT, ‘care au beneficiat ani de zile de generozitatea statului român prin facilități fiscale, dar care acum refuză să compenseze pierderile salariale ale angajaților’.
În schimb, susțin sindicaliștii, asistăm la o ‘răzbunare’ îndreptată asupra propriilor angajați, mascând decizia sub pretextul de a pedepsi statul.
‘În același timp, multe dintre aceste companii susțin, prin comunicate, că eliminarea facilităților ar putea duce la migrarea afacerilor și a locurilor de muncă în alte țări. Dar să nu uităm că, în compania mamă din alte țări, un angajat IT primește de cel puțin trei ori mai mult pentru aceeași muncă – și, de cele mai multe ori, în România, calitatea muncii depășește standardele internaționale’, se mai arată în comunicat.










